Ona Moianès

L’IES Moianès guanya el Premi Participa a l’Escola 2017

L’IES Moianès guanya el Premi Participa a l’Escola 2017

  • El centre educatiu rebrà 2750 euros pel projecte “Som una pinya!”

 

  • En principi, la retribució era de 5500 euros, però s’ha reduït a la meitat a causa de l’aplicació de l’article 155

POL ESTRADA – L’Institut d’Educació Secundària Moianès, situat a Moià, ha estat premiat amb 2750 euros després de guanyar el Premi Participa a l’Escola 2017 amb el projecte “Som una pinya!”. Primerament, la quantitat atorgada al guanyador del concurs era de 5500 euros. Tanmateix, el guardó s’ha reduït a la meitat a causa de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola per part del Govern Central.

El Premi Participa a l’Escola és un concurs anual, convocat per la Secretaria de Transparència i Govern Obert, que té com a objectiu fomentar la participació i l’aprenentatge escolar, així com impulsar valors democràtics, de respecte i de convivència als estudiants. Aquest guardó pretén reconèixer els centres educatius catalans que tenen una tasca destacada en el foment de valors positius a l’alumnat, a més de complir amb el deure educatiu i formatiu. El premi es subdivideix en dues importants categories; els centres educatius presentats de municipis de menys de 20.000 habitants i els centres educatius presentats de municipis que sobrepassen la franja dels 20.000 habitants. A més de la retribució econòmica, també s’atorga un diploma de reconeixement als objectius assolits.

Tal i com descriu l’Institut Moianès a la introducció del projecte, “Som una pinya!” té com a propòsit “explicar els objectius, estratègies i activitats que es realitzen per tal que l’alumnat del centre pugui adquirir les competències que els permeti actuar com a ciutadans responsables i desenvolupar els diferents aspectes cognitius i socials de la seva personalitat”.

Com a pilar principal del correcte funcionament del projecte, l’Institut Moianès destaca la necessitat d’entendre l’educació com a procés integral, en que cada alumne trobi i pugui desenvolupar les seves qualitats d’acord amb el funcionament de la societat, i de gestionar el centre de manera democràtica i participativa.

Related Posts