Ona Moianès

Neix la Taula del Moianès Territori Educador

Neix la Taula del Moianès Territori Educador

  • El passat dilluns 11 de desembre es va realitzar la primera edició de l’esdeveniment, que pretén articular un projecte educatiu sòlid a nivell comarcal

POL ESTRADA –  En aquest acte inicial, celebrat a Can Carner, es va presentar la taula i els seus àmbits de treball, definits arran de les necessitats expressades per les Associacions de Mares i Pares, els centres de primària i secundària i els municipis.

Un dels entorns de treball exposat va ser el model de servei de menjador de la comarca, gestionat pel Consell Comarcal del Moianès des de l’inici del curs vigent. És per això que l’acte va comptar amb la presència d’Anna Gallart, tècnica de l’Alt Urgell, que va explicar com funcionen els serveis de menjador de la seva regió, i de Joan Cots, cap del Servei de Protecció de la Salut a la Catalunya Central, que va aclarir els dubtes generats envers els registres sanitaris.

D’altra banda, també va assistir-hi Carles Barba, director del Projecte Educació 360, Educació a Temps Complet, impulsat per la Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. El Moianès és un dels onze territoris seleccionats per fer una experiència pilot del projecte.

Les institucions comarcals compten amb les competències delegades en matèria d’ensenyament des del juny d’enguany. Durant el curs vigent, per primera vegada els alumnes del Moianès han utilitzat el transport escolar del territori i s’han beneficiat de les ajudes de menjador tramitades des del Consell Comarcal. A més, actualment, el mateix òrgan administratiu fa la gestió directa de sis dels deu menjadors escolars del territori.

Ruth Fernàndez, tècnica del Consell Comarcal del Moianès i part activa de l’organització de la taula, fa una valoració positiva de l’esdeveniment. “Ha estat interessant pels aprenentatges, tant pels ensenyaments exposats per Joan Cots com per l’exemplificació que va fer Anna Gallart explicant-nos el cas de l’Alt Urgell. Per altra banda, va resultar profitós treballar la segona part de la taula entre tots: AMPA, responsables dels centres educatius, etc.”, assegura Fernàndez.

Related Posts